De mentor is op de Gomarus de aangewezen man of vrouw voor de begeleiding. Hij of zij is ook uw eerste aanspreekpunt. Soms is er voor leerlingen echter meer nodig. Op de Gomarus zijn er verschillende mogelijkheden voor begeleiding van leerlingen. Daarvoor zijn deskundigen in dienst. Zij bieden individuele ondersteuning of begeleiden de leerling in een groep.
Sinds de invoering van Passend Onderwijs heeft ook de Gomarus een Schoolondersteuningsprofiel opgesteld, waarin de school heeft vastgelegd wat de mogelijkheden en grenzen zijn van de te bieden begeleiding. Dit Schoolondersteuningsprofiel is besproken en goedgekeurd door het samenwerkingsverband, waarbij wij als school zijn aangesloten: het Reformatorisch Samenwerkingsverband (www.refsvo.nl).
Mocht u naar aanleiding van deze informatie nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met de mentor van uw zoon of dochter. Ook wanneer u denkt dat uw zoon of dochter voor één van deze hieronder uitgelegde vormen van begeleiding in aanmerking komt, dan kunt u dat bespreken met de mentor.
Lees meer over onze Visie leerlingenzorg.
Naam | Grootte | |
---|---|---|
RefSVO OSP 2022-2026 | (650 KB) | |
SOP 2022-2026 Gomarus | (1 MB) |
Voor alle ondersteuningsvragen wordt binnen de school dezelfde procedure gevolgd. De vragen van (basis)scholen, ouders en mentoren komen binnen bij het Zorgloket. Hieronder verstaan we een ‘loket’ waarbij iemand kan aankloppen en waarachter deskundigen[1] zitten, die over de zorgvraag nadenken en adviseren. In de beide volgende situaties speelt het Zorgloket een rol:
Het Zorgloket is een team van deskundigen van binnen en buiten de school die allemaal dezelfde focus hebben: voor elke leerling de juiste ondersteuning zoeken. Deze ondersteuning wordt vervolgens concreet gemaakt voor het team van docenten dat de leerlingen dagelijks onderwijs geeft om zo samen met ouders (en hulpverleners) rondom de leerling te staan. Bij nieuwe leerlingen wordt er bovendien naar gestreefd een doorlopende lijn vanuit de basisschool te behouden.
[1] Te denken valt aan: jeugdpsycholoog, orthopedagoog, sociaal-maatschappelijk werker, remedial teacher, eventueel uit te breiden met teamleider, coach motorische remedial teaching, dyslexiebegeleider, jeugdarts, leerplichtambtenaar.